Dobry marketing
Pomimo że główni gracze na rynku wyszukiwarek internetowych niemalże podzieli między siebie świat, z dość hegemonistyczną pozycją tej najważniejszej, która powstała w Mountain Valley, to ciągle jest miejsce dla nowych niezależnych projektów. Oczywiście początkowo wszystkie tego typu aplikacje zawsze będą niszowym produktem z którym należy odpowiednio podejść by mógł szerzej zaistnieć. Specjaliści od marketingu, którzy będą taki produkt promować, muszą przede wszystkim zrobić bilans finansowy jakim będą obracać. Należy zakładać, iż w przypadku produktu niezależnego, należącego do jakiejś niewielkiej firmy, wówczas pieniądze na reklamę nie będą zbyt wielkie, co jednak nie zmienia faktu iż dobry zespół marketingowy mógłby tę aplikacje wypromować. Należy od razu odrzucić pomysł globalnej reklamy, gdyż dość szybko można stracić wszystkie pieniądze i zostać z niczym. Warto natomiast wchodzić z intensywną reklamą do poszczególnych grup lub określonych społeczności. Przykładowo, gdy stworzy się wyszukiwarkę o nazwie X, wówczas można promować ją na przykład wśród młodych ludzi, fanów gier strategicznych, lub ludzi starszych którzy wolą zakupy przez internet. W przypadku intensywnej reklamy w te grupy można mieć pewność iż w krótkim czasie czasem nawet miesiąca lub dwóch aplikacja stanie się tam popularna, a wówczas należy rozszerzać jej reklamę na szerszą grupę, wiedząc jednak, iż ma się w zapleczu pewnego już klienta.