Duża konkurencja w niektórych branżach
Mając jakakolwiek działalność gospodarczą w której zależy na dotarciu do jak najszerszej grupy klientów, wówczas niemalże obowiązkowym musi być reklama w internecie. Zwykły baner w określonych serwisach to jednak zdecydowanie za mało, gdyż często natłok reklam powoduje, że ostateczny odbiorca nie zauważa tego co jest dla niego adresowane. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest pozycjonowanie adresu swojej firmy, lub produktu w wyszukiwarkach internetowych. Powoduje to, że w przypadku gdy zakreśli się punkt docelowy można pokazać się osobom, które poprzez wpisanie konkretnej frazy poszukują potrzebnych sobie informacji. Przykładowo gdy produkujemy i sprzedajemy gumowe smoczki dla dzieci, to warto by informacja o naszym produkcie widoczna była wśród osób, które na przykład poszukują artykułów dla niemowląt, lub sklepu dla niemowląt. W sytuacji gdy wśród wyników wyszukiwania takiej frazy pojawi się informacja o naszym przykładowym smoczku, można mieć prawie stu procentową pewność, iż skierowana ona została do właściwej osoby. Oczywiście jak każda reklama nie koniecznie musi ona zadziałać od razu, jednak pozostawienie śladu w pamięci klienta da na pewno zysk w przyszłości. Nie wolno jednak zaprzestawać tej formy promocji, gdyż konkurencja na rynku jest ogromna, i zawsze należy mieć pewność iż jest więcej chętnych niż miejsc na pierwszej stronie wyników z wyszukiwarki.