Reklamy w wyszukiwarkach internetowych

Od pewnego czasu wzrasta ilość reklam jakie wyświetla użytkownikowi wyszukiwarka. Powód jest prosty, to doskonałe miejsce na reklamę. Niestety użytkownicy zaczynają się uskarżać iż zaciemnia to obraz szukania i owszem bywa to uciążliwe. Mimo iż reklamy wyświetlane są kontekstowo to trudno jest opanować zarządzanie reklamami tak by reklamodawcy zamawiali swoje reklamy sponsorowanych linków na tyle uczciwie by kierowały bezpośrednio do danego słowa kluczowego jakie interesuje użytkownika. Rozwiązaniem dla użytkowników jest pomijanie reklam które w odpowiedzi na zapytanie wpisane w wyszukiwarkę się wyświetlają. Reklama w wyszukiwarce jest o tyle specyficzna iż nie posiada layoutu ani grafiki a operuje linkiem. Bazuje na krótkiej treści która pozwala zidentyfikować tematykę strony i jej zawartość. Reklama wyświetla się nie każdemu kto otwiera stronę wyszukiwarki a tym którzy poszukują danego słowa kluczowego, dzięki czemu jest tania. Reklamodawca płaci za wyświetlenie się reklamy bądź za kliknięcie  w reklamę w zależności od formy rozliczenia, niemniej reklama wyświetla się wyłącznie potencjalnie zainteresowanym, którzy wpisali w wyszukiwarce dane słowo klucz i oczekują na adekwatny wynik wyszukań.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published / Required fields are marked *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>